Steeds meer winkelen met beleving

Steeds meer winkelen met beleving

Niet meer verpakkingen lezen om meer te weten te komen over een product, maar een app gebruiken. Als het aan Hans Kok, eigenaar van Jumbo Kok uit Deventer, ligt wordt dat de toekomst. In Deventer kan je bij de Jumbo een app gebruiken die de klant volgt tijdens het boodschappen doen en op die manier informatie geeft over producten.

Stel je voor je staat bij de vleesafdeling en je  wilt meer weten over de herkomst van het vlees. 'Ping', je haalt je smartphone uit je broek en opent de app. Op het scherm van je mobieltje staat waar het vlees vandaan komt en wanneer het geslacht is. Het is een voorbeeld hoe een supermarkt via een app haar klanten meer informatie kan geven over een product.

"Winkelen draait steeds meer om beleving", zegt eigenaar Hans Kok tegen de Stentor. "Mensen willen weten waar een product vandaan komt. De beacons-technologie is een mooi nieuw communicatiemiddel om de klant te bereiken. Het is een investering, maar wel de toekomst en zal klanten trekken. Kijk hoe intensief jongere generaties hun mobiel gebruiken, de smartphone wordt daar alleen maar belangrijker bij."

Het systeem werkt via 'beacon' sensoren die op een aantal plekken in de winkel hangen. Deze sensoren stralen bleutooth signalen uit met unieke codes. Smartphones zijn altijd op zoek naar deze bleutooth signalen. Zodra de klant in de buurt komt van een product kan in combinatie met een app een interactie gecreëerd worden. "Het idee om dit in te voeren is vanuit de winkel zelf gekomen. Ons team is scherp op innovaties. Wij lopen graag voorop. Ons hoofdkwartier in Veghel staat erachter en is benieuwd naar de resultaten", zegt Kok tegen de Stentor.

Bron: verpakkingsprofs.nl